The Political Assembly of the European People´s Party (EPP) has passed a resolution today recognising Juan Guaidó as interim President of Venezuela and stating that Nicolas Maduro does not represent the democratic choice of the Venezuelan people and, therefore, cannot be recognised as the legitimate President of the country. Following the vote, EPP’s Secretary General, Antonio López-Istúriz, made the following statement: “EPP’s Political Assembly represents 55 European parties with the right to vote from 27 Member States of the European Union and from 5 non-EU Members. Today’s vote is a unanimous endorsement from the EPP family of the freedom, democracy and respect of human rights symbolised by President Juan Guaidó.” “We denounce the atrocities committed by the Maduro regime, its violations of all kinds of freedoms, including freedom of expression and we support the holding of democratic elections under the supervision of independent international observers.” “The European Union cannot leave the Venezuelan people behind. It is our moral and political duty and this is a historic opportunity to show that Europe defends, protects and promotes its founding values based on respect of human dignity, freedom, democracy, equality and human rights.” We hope this resolution helps countries who have yet not recognised Guaidó as President to do so. Each minute that Governments fail to recognise the new president of Venezuela is a minute lost for the freedom of the Venezuelans.” El Partido Popular Europeo reconoce a Juan Guaidó como Presidente de Venezuela Bruselas 4 de febrero de 2019 La Asamblea Política del Partido Popular Europeo (PPE) reunida hoy en Bruselas ha aprobado una resolución en la que se reconoce a Juan Guaidó como presidente interino de Venezuela y afirma que Nicolás Maduro no representa la elección democrática del pueblo Venezolano y, por tanto, no le reconoce como legítimo presidente del país. Tras el voto, el Secretario General del Partido Popular Europeo, Antonio López-Istúriz, ha señalado: “La Asamblea Política del PPE representa a 55 partidos con derecho a voto de 27 Estados Miembros  de la Unión Europea (UE) y de otros 5 países europeos no miembros de la UE. El voto de hoy supone un respaldo unánime de la familia PPE a la libertad, democracia y respeto a los derechos humanos que en estos momentos simboliza el presidente Juan Guaidó.” “Denunciamos las atrocidades cometidas por el régimen de Maduro, sus violaciones a todas las libertades, incluida la libertad de expresión, y apoyamos la celebración de elecciones bajo la supervisión de observadores independientes internacionales.” “La Unión Europea no puede dejar de lado al pueblo venezolano. Es nuestro deber moral y político y una oportunidad histórica para demostrar que Europa defiende, protege y fomenta los valores mismos que la fundaron y que se basan en respeto a la dignidad humana, la libertad, la democracia, la igualdad y los derechos humanos.” “Esperamos que la resolución aprobada hoy ayude para que aquellos países que aún no lo han hecho, reconozcan cuanto antes, a Juan Guaidó. Cada minuto que los gobiernos tardan en reconocer al nuevo presidente de Venezuela es un minuto perdido para la libertad de los venezolanos.”

For more information contact:

Alexandra Henman

Deputy Spokesperson